• نیم قرن اعتماد | تاسیس 1346
  • ساعات کار صبح ها 9 الی 14 و عصرها 16 الی 21:30
  • شعبه مرکزی تهران، خیابان پیروزی، جنب مسجد قدس

  • تلفن 02177425002

  • اینستاگرام @farshzaery

به جرأت می‌توان گفت فرش دستباف کاشان معروف‌ترین و محبوب‌ترین فرش دستباف ایرانی است. به همین علت در مجموعه فرش زائری نیز توجه خاصی به این محصول دارد.

تعدد محصولات فرش کاشان دستباف و تنوع طرح‌های ارائه شده از قالی دستباف کاشان نشان‌دهنده اهمیت و ارزش این محصول در بازرگانی فرش زائری است.

قیمت فرش دستباف کاشان

همچون دیگر فرش‌های دستباف ایرانی، قیمت فرش دستباف کاشان نیز به عواملی از جمله ابعاد، جنس، طرح و نقشه، نوع بافت و ... بستگی دارد. در بین این فاکتورها، قواره و جنس فرش از بیشترین تاثیرگذاری را در قیمت گذاری فرش دستبافت کاشان دارند.

در بین انواع فرش دستباف کاشان قواره های 6 متری، 9 متری و 12 متری علاقه مندان بیشتری دارند.

فرش دستباف ۶ متری کاشان از پرفروش‌ترین ها در بین اندازه های مختلف این فرش دستباف است. معمولاً قواره های 6 متری دستباف کاشان نسبت به سایزهای 9 متری و 12 متری قیمت ارزان‌تری دارند. در فرش زائری قیمت فرش دستباف کاشان ۶ متری از 38 میلیون تومان آغاز می‌شود.

قواره های 9 متری فرش کاشان در جایگاه بعدی از لحاظ فروش قرار دارند. حداقل قیمت فرش دستباف کاشان 9 متری در تولید و بازرگانی فرش زائری 55 میلیون تومان است.

قیمت فرش دستباف کاشان ۱۲ متری نیز از 70 میلیون تومان شروع می‌شود. البته این در تولید یک فرش دستباف ارزان کاشان از ابریشم استفاده نمی‌شود؛ تا قیمت آن اقتصادی‌تر شود.

مواد اولیه تولید فرش فاکتور مهم دیگری است که بر قیمت یک فرش دستباف کاشان تاثیرگذار است. فرش‌های دستباف کاشان بیشتر از پشم، پشم / ابریشم و کرک / ابریشم بافته می‌شوند.

به عنوان مثال اگر بخواهیم قیمت فرش دستباف کاشان گل ابریشم را در قواره های مختلف مقایسه کنیم به جدول زیر خواهیم رسید.

جدول قیمت فرش دستباف کاشان گل ابریشم
قیمت فرش دستباف کاشان ۶ متری گل ابریشم از 45,000,000 تومان
قیمت فرش دستباف کاشان 9 متری گل ابریشم از 65,000,000 تومان
قیمت فرش دستباف کاشان 12 متری گل ابریشم از 90,000,000 تومان 

از لحاظ رنگبندی فرش دستباف کاشان زمینه کرم با حاشیه خاکی بیشترین فروش را در بین محصولات فرش زائری به خود اختصاص می‌دهند. درحال حاضر رنگ زمینه بیشتر فرش‌های دستباف کاشان کرم است. البته فرش کاشان دستباف با رنگ‌ زمینه بادامی، بژ، فیروزه ای و مشکی نیز در فروشگاه فرش زائری موجود است؛ ولی تنوع و تعداد آنها نسبت به فرش دستباف کاشان زمینه کرم بسیار کم است.

در کنار نوع جنس، تراکم بافت عامل مهم دیگری است که در تعیین قیمت فرش دستباف کاشان نقش پر رنگی دارد.

فرش دستباف پشمی کاشان در قواره های 6 متری معمولاً با تراکم 32 خانه، 36 خانه، 38 خانه و 42 خانه بافته می‌شوند درحالیکه فرش کرک کاشان بیشتر 48 خانه و 52 خانه بافته می‌شود.

قواره های 9 متری فرش دستباف کاشان پشم با تراکم 42 خانه، 48 خانه و 52 خانه بافته می‌شوند درحالیکه جنس فرش کرک کاشان 9 متری معمولا با تراکم 52 خانه تا 66 خانه بافته می‌شوند.

راهنمای خرید فرش دستباف کاشان

در زمان خرید یک فرش دستباف ایرانی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید و با توجه به شرایط مورد نظر خود خرید کنید.

اگر شما از کسانی هستید که هیچ دغدغه مالی ندارید و در جستجوی فرش‌های دستباف اعلا و گران قیمت هستید، قالی دستباف کاشان بهترین انتخاب برای شما است.

در این بین فرش دستباف ۱۲ متری کاشان بیشترین قیمت را دارد و برای سالن‌ها و اتاق‌های بزرگ گزینه بسیار مناسبی است.

اما اگر از نظر بودجه محودیت دارید، می‌توانید قواره های کوچک‌تر را انتخاب کنید. قیمت فرش دستباف کاشان ۶ متری نو نسبت به اندازه های 9 متری و 12 متری مناسب‌تر و اقتصادی‌تر است.

قواره 6 متری برای خانه ها و سالن‌های کوچکتر انتخاب بسیار مناسبی است.

همانطور که در ابتدا عنوان شد فرش دستباف کاشان از خاص‌ترین و به نوعی لوکس‌ترین فرش دستباف ایرانی است که قدمت آن به دوره صفویه می‌رسد و علاقه مندان بسیاری چه در داخل و چه در خارج از کشور دارد. تولید و بازرگانی فرش زائری نیز به محبوبیت این محصول توجه جدی داشته و در حوزه تولید و فروش فرش دستباف کاشان حضوری گسترده و پر رنگ دارد.

برای خرید فرش دستباف کاشان به شما پیشنهاد می‌کنیم به مجموعه فرش زائری مراجعه کنید. کارشناسان ما همواره آماده مشاوره و راهنمایی شما خواهند بود. همچنین شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی با ما تماس بگیرید.